W trakcie naszej 25 letniej drogi zawodowej – budowania i skalowania sprzedaży zauważyliśmy, że dla wielu przedsiębiorców sprzedaż sama w sobie jest na tyle ważna, że zapominają o tym jak istotna jest strategia przy pomocy której ją właśnie realizują.
Zrozumieliśmy, że klucz do sukcesu w dynamicznym świecie biznesu leży w zrównoważonym rozwoju zarówno klasycznych metod sprzedaży, jak i nowoczesnych rozwiązań e-commerce.
Nasza autorska metodyka jest oparta na analizie danych i rynku, co pozwala nam dostosowywać strategie sprzedażowe do indywidualnych potrzeb i specyfiki każdego klienta.
Metodyka Skutecznego Skalowania Sprzedaży, oparta jest na solidnych danych i analizach, jest przeznaczona dla szerokiego spektrum odbiorców w różnych branżach i na różnych etapach rozwoju biznesu.
Oto kilka przykładów grup, dla których ta metodyka może być szczególnie korzystna:
Metodyka Skutecznego Skalowania Sprzedaży jest uniwersalna i może być dostosowana do potrzeb różnych typów firm, niezależnie od ich wielkości, branży czy obecnego etapu rozwoju. Kluczem jest jej zdolność do wykorzystania danych w celu napędzania wzrostu i optymalizacji procesów sprzedażowych.
Celem Metodyki Skutecznego Skalowania Sprzedaży jest przede wszystkim zwiększenie efektywności i skuteczności procesów sprzedażowych w organizacji, co prowadzi do wzrostu obrotów i zysków firmy.
Główne cele tej metodyki to:
Metodyka Skutecznego Skalowania Sprzedaży ma na celu nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale również budowanie długoterminowej wartości biznesowej poprzez ulepszanie procesów, szkolenie zespołów, wykorzystanie danych i stałe dostosowywanie się do potrzeb rynku.
KROK 1. DIAGNOZA „STANU ZERO”
Zbieramy niezbędne informacje na temat czynników, które zasilają sprzedaż w firmie.
Poddajemy analizie między innymi:
KROK 2. WARSZTAT JEDNOMYŚLNOŚCI
Spotykamy się z Kadrą Zarządzającą w celu wypracowania wspólnej optyki i zaplanowania kolejnych
kroków, zgodnie z metodyką 3S
KROK 3. PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ SPRZEDAŻOWYCH I MENEDŻERSKICH, SZYTYCH NA MIARĘ.
To ważny etap, gdyż od szczegółowości w trakcie planowania szkoleń zależeć będą twarde efekty
skalowania. W procesie projektowania zwykle uczestniczą menedżerowie pośrednio i bezpośrednio
zarządzający sprzedażą. Na tym etapie wspólnie ustalamy zakres merytoryczny, stopień
intensywności, poziomy ewaluacji(zwykle jest ich siedem), system raportowania w procesie oraz cele
i zadania szkoleniowe, z których w trakcie procesu będą rozliczać się jego uczestnicy. Wszystkie cele i
zadania są ściśle powiązane z bieżącymi celami operacyjnymi i sprzedażowymi w firmie.
Jednocześnie uruchamiane są dwie AKADEMIE UMIEJĘTNOŚCI. Jedna dla Menedżerów, druga dla
Sprzedawców/Doradców. Zajęcia prowadzi Trener-Praktyk z 20 letnim doświadczeniem doradczo-
szkoleniowym. Efekty realizacji celów i zadań agregowane są w specjalnym raporcie(excel), który na
bieżąco jest uzupełniany i analizowany przez obydwie grupy uczestników.
KROK 4. PODSUMOWANIE PROCESU.
To etap, w którym zliczane są twarde efekty pracy szkoleniowej w obydwu grupach. Kompleksowy
raport końcowy oprócz twardych wyników zawiera część strategiczną, w której zawarte są
wypracowane narzędzia dla firmy poprzez pracę szkoleniową a także konkretne rekomendacje
dalszych działań rozwojowych w podziale na:
KROK 5. WSPARCIE PO SKALOWANIU
Za każdym razem oferujemy wsparcie firmom, które mają możliwość zakontraktowania w organizacji
pracy z certyfikowanym Interim Menedżerem. Warunki i zakres współpracy zwykle są ściśle
skorelowane z realnymi potrzebami, które z kolei są wypadkową lub wartością dodaną
przeprowadzonego procesu 3S.
Krok 1. Diagnoza Cyfrowego Środowiska
Krok 2. Warsztat Integracji Cyfrowej
Krok 3. Projektowanie Działań i Kampanii Cyfrowych
Krok 4. Monitoring i Optymalizacja
Krok 5. Raportowanie i Strategie Długoterminowe
Krok 6. Ciągłe Wsparcie i Rozwój
Proces ten skupia się na wykorzystaniu technologii cyfrowych, danych i innowacyjnych strategii marketingowych do skutecznego skalowania działań sprzedażowych firmy w środowisku cyfrowym. Kluczem jest tutaj integracja różnych narzędzi i platform cyfrowych, ciągła analiza danych oraz elastyczność w adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych.
Skuteczne skalowanie sprzedaży w kanale cyfrowym wymaga ciągłej adaptacji i innowacji, aby nadążać za dynamicznie zmieniającym się środowiskiem cyfrowym.
Przedstawiona metodyka Skutecznego Skalowania Sprzedaży w Kanale Cyfrowym zawiera kluczowe elementy, jednakże wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych klientów istnieje możliwość rozwinięcia lub dostosowania do specyficznych potrzeb firmy i rynku na jakim działa. Możliwe uzupełnienia mogą obejmować:
Tak, ponieważ nie planowanie zwiększania skali sprzedaży, to „dreptanie w miejscu” i bierne
poddawanie się popytowi rynku. Rynek ma swój potencjał, którego jednym z kilkudziesięciu
czynników jest generowany na nim obrót. Właśnie dlatego wiele firm nie potrafi skutecznie skalować
sprzedaży, gdyż wyklucza pozostałe, istotne czynniki. Prawie zawsze podczas warsztatu
jednomyślności, podczas którego budujemy fundamenty niezbędne do skalowania sprzedaży,
wspólnie z Kadrą Menedżerską wypracowujemy i kwantyfikujemy około 20 a nawet 30 czynników,
które oprócz obrotu w istotny sposób wpływają na sprzedaż. W samym procesie skalowania, wiele z
nich jest pomijana lub po prostu nie docenia się ich wagi w samym procesie.
Ponieważ wszelkie działania mające na celu zwiększanie skali sprzedaży w Firmie przyspieszają jej
rozwój i zwykle poprawiają kondycję finansową, choć to nie jest już takie oczywiste i wiąże się ze
sposobem i możliwościami pracy z marżą.
Usprawnianie procesów operacyjnych, pozyskiwanie nowych rynków, w tym projektowanie i
zarządzanie niszami, segmentacja rynku obecnego i docelowego, powiększanie grup odbiorców
produktów i usług , optymalizacja kanału digital, e-commerce i innych.
Wykorzystanie metodyki Skutecznego Skalowania Sprzedaży to inwestycja w przyszłość Twojego biznesu, pozwalająca na osiągnięcie bardziej stabilnej, efektywnej i zyskownej działalności.
Wartość i Wielkość Sprzedaży jaką osiągnie Twoja firma po jej wdrożeniu przewyższa początkowe inwestycje, otwierając drzwi do nowych możliwości rynkowych, trwałego wzrostu i zwiększonej rentowności.